Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

Οδηγός κατασκευής κάψας σε καβαλάρη

Παρακάτω παρουσιάζονται τα βήματα που θα ακολουθήσουμε για την κατασκευή...
ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΛΥΡΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΑΚΟΝΗΜΑ PONTIAN LYRA KEMENTZE WITH CARBON
Βασικά υλικά που χρειαζόμαστε:
  • Πιεζοκρύσταλλος (έχει την ιδιότητα να παράγει ηλεκτρικό σήμα καθώς ασκείται πίεση πάνω του, στην δική μας περίπτωση η πίεση ασκείται κατά την διάρκεια της ταλάντωσης του καβαλάρη από τις χορδές).
Είναι το βασικό υλικό της κατασκευής, το οποίο συμβάλλει στην μετατροπή του ακουστικού σήματος σε ηλεκτροακουστικό. Υπάρχουν διάφορα είδη πιεζοκρυστάλλων που διαφέρουν ανάλογα με τις συχνότητες που παράγουν.

  • Μονοφωνικό καλώδιο (αποτελείται από δύο κλώνους, στη δική μας κατασκευή, από τον έναν θα "περνάει" η γείωση και από τον άλλον το σήμα).
  • Βύσμα (υπάρχουν διάφοροι τύποι απο βύσματα: RCA, JACK, mini JACK, mini XLR).
Συνήθως χρησιμοποιείται θυλικό RCA το αποίο προσαρμόζεται με ευκολία πάνω στο όργανο.


Εργαλεία που χρειαζόμαστε:

  • Κοφτάκι ή πένσα ή απογυμνωτή (για την απογύμνωση των καλωδίων).
  • Κολλητήρι.
  • Πιστόλι σιλικόνης (ρεύματος).
  • Σωληνάρια σιλικόνης (μαύρο χρώμα).
  • Πολύμετρο (Τοποθετούμε το πολύμετρο στον βομβητή και ελέγχουμε αν υπάρχει ένωση μεταξύ γείωσης και σήματος, δέν θέλουμε να "χτυπήσει" ο βομβητής).
  • Dremel (ο πιεζοκρύσταλλος τοποθετείται στον καβαλάρη σε μία σχισμή που έχουμε χαράξει με το dremel).
Για να χαράξετε τον καβαλάρη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο παρεμφερές εργαλείο τύπου Dremel, κάποια λεπίδα ή και κάποιο λεπτό πριόνι.


Διαδικασία κατασκευής

Υλικά και εργαλεία με την σειρά που αναγράφονται παραπάνω:



Κόβουμε τον πιεζοκρύσταλλο με ένα ψαλίδι δίνοντάς του το σχήμα που φαίνεται στις παρακάτω εικόνες.



Απογυμνώνουμε το καλώδιο και από τις δύο μεριές, η μία μεριά θα κολληθεί στον πιεζοκρύσταλλο και η άλλη στο βύσμα.



Περνάμε με καλάι τα απογυμνωμένα καλώδια.




Ετοιμαζόμαστε να κολλήσουμε το καλώδιο στο βύσμα.



Κολλάμε τους κλώνους όπως φαίνεται στην εικόνα.



Κολλάμε τους άλλους δύο κλώνους από το άλλο άκρο του καλωδίου στον πιεζοκρύσταλλο.



Για να μην φαίνονται οι κολλήσεις ζεσταίνουμε το σωληνάριο της μαύρης σιλικόνης στο πιστόλι και καλύπτουμε το σημείο.



Η τελική μορφή της κάψας είναι η παρακάτω.









53 σχόλια:

  1. ΟΙ πιεζοκρύσταλλοι που υπάρχουν στο εμπόριο έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά.υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ο οποιος να δίνει τα επιθυμητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επίσης με το ψαλίδι ο πιεζοκρύσταλλος σπάει.Υπάρχει άλλος πιο ασφαλής τρόπος κοπής;
    Η κάψα πώς σφηνώνει μέσα στον γάιδαρο;
    Το καλώδιο πρέπει να έχει χαμηλή αντίσταση;
    Το καλάι έχει μέσα σολντερίνη η δεν κάνει να βάλουμε;
    Έχω αυτές τις απορίες.Αν μπορεί κάποιος ας με απαντήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ένωση με την γείωση κολλάει πολύ καλά.η αλλη η κόλληση του καλωδίου με τον κρύσταλλο είναι ευθραυστη(χωρίς σιλικόνη απο επάνω)αν αντί για σιλικόνη βάλουμε κόλλα ωστε να σταθεροποιησουμε την κόλληση και ύστερα την σιλικόνη έχει απώλειες στον ήχο η κάποιο άλλο μειονέκτημα αυτή η μέθοδος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο πιεζοκρύσταλλός πρέπει να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερες διαστάσεις,μικρότερες η δεν παίζει ρόλο;Στην φωτογραφία φαίνεται ενας σχετικά μικρός πιεζοκρυσταλλος περιπου 20 mm.
    η χρήση θερμοσυστελλόμενων στις κολλήσεις είναι προτεινόμενη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κανείς κι έν αδακά;
    Εποίκα ιντιαν λέτε αλλά το αποτέλεσμα έτον πολύ αδύναμος ήχος-εώς μηδαμινός θα έλεγα.
    δεν ξερω τι μπορεί να έκανα λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλα τα λεει ο φιλος μας αλλα πρεπει να εισαι πολυ μαστορας για να εχεις αποτελεσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τα καταφερα παιδια το καταλαβα και το κολλησα.Μπραβο σου μεγαλε!!!

      Διαγραφή
  7. Δυστυχώς απέτυχαν παταγωδώς όλες οι προσπάθειες που έκανα.Αυτές επάνω στον γάιδαρο δεν βγαζουν καθόλου ήχο(η μάλλον ειναι τοσο αδύναμος που ειναι ανύπαρκτος) και αυτες που έκανα σκέτες συνεχώς κάνουν διακοπές και θόρυβο δηλαδή είναι πάρα πολύ εύθραυστοι οι κρύσταλλοι αυτοί.Δυστυχώς δεν είναι θέμα μαστοριάς γιατι το έδωσα σε καλούς και αρκετους μάστορες αλλα είχανε το ίδιο αποτέλεσμα.Τωρα το τι φταίει δεν ξέρω.Οι πρώτες ύλες;οι συνδέσεις;η απροσεξία μου;η κακομεταχείρηση;δεν ξέρω και αν μάθω θα σας πώ.εδώ δεν μπαίνει κάνενας ευλογημένος να μας πει τι γίνεται.Είδομεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. βαλε DI και κανε μια δοκιμη στης καψες που ειναι αδυναμες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πήρα το Di της BOSS 170 ευρώ.Ανέβασα την ένταση που έχει(-40dB,-20dB kai 0dB)δηλαδή το ανέβασα κατά 40 ολόκληρα dB και άρχισε να ακούγεται κάτι από το ηχείο.Ακόμα και έτσι όμως η ένταση της κάψας γενικά αλλά και συγκριτικά με μία οποιαδήποτε κάψα του εμπορίου δεν βγάζει ούτε την μισή ένταση.Θα βάλω μαζί με το Di και πεταλάκι equalizer (πάλι της BOSS to Ge7) για να δώσω και άλλη προενίσχυση αλλά αυτό δουλειά δεν είναι να κουβαλάς τόσα πράγματα από την στιγμή που με 10 ευρώ μπορείς να πάρεις μία κάψα που έχει πολύ δυνατή ένταση που όμως μπαίνει στο καπάκι και απλώς δεν βγάζει τον επιθυμητό ήχο(μουντός και σαν να τραγουδάς με την μύτη).Συνεχίζω και ψάχνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. γεια σου φιλε liritsis οπως ειπα και στο προηγουμενο μνμ πρεπει να εισαι πολυ μαστορας για να κανεις ηχω, και αυτοι που ξερουν δεν λενε τα κολπα εγω αυτοι τι στιγμη πεζο με καψα χωρις προενισχυση και ειναι πολυ δυνατη, τοσο δυνατη που αν βαλης προενισχυση πικαρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έχω βρεί κάψα πιεζοκρύσταλλο που αντί για χαλκό απο κάτω στην γείωση έχει ατσάλι.είναι τόσο δυνατη που στο 1/3 της έντασης παραμορφώνει.Ο ήχος της όμως δεν έιναι καθόλου ωραίος.σε καβαλάρη ακόμα δεν την έχω βάλει γιατί δέν κολλάει το καλάι επάνω στο ατσάλι πρέπει να κάνεις ειδίκη κόλληση.
    Εγώ πάντα χρησιμοποιώ το πεταλάκι της BOSS GE7 για να ρυθμίζω καλύτερα τις συχνότητες και αν χρειαστεί να δώσω και λίγο ένταση.Αυτόν τον καιρό χρησιμοποιώ μία κάψα του εμπορίου της LEEM πολύ φθηνή(γύρω στα 15 ευρώ) η οποία έχει ωραίο ήχο αλλά αδύναμο οπότε χωρίς πεταλάκι δεν κάνει δουλειά η χωρίς DI.Τώρα πήρα μία Fishman V-100 για βιολί που μπαίνει στον γάιδαρο.Θα την δοκιμάσω να δώ τι κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εσύ φίλε την κάψα σου απο πού την πήρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κανε την ιδια διαδικασια κατασκευης της καψας χωρις να την κοψεις και κολα την με ειδικη μαστιχα στο καπακι,αλλα ψαξε σημειο σωστο να μην μικροφωνιζει,συνηθως το σωστο ειναι κατω απο το ρουθουνι στο καπαν.στον καβαλαρη βιολιζει η λυρα οτι και να κανεις.εγω κανω καψες και ξερω τι σου λεω

      Διαγραφή
  13. τζαμπα μην τυρανιεσται με τις καψες στον καβαλαρι,η λυση ειναι akg c411 με την δικη της προενυσχηση εξαλου με τον κρυσταλο ο ηχος βγαινει σχεδον παντα πολλυ ηλεκτρονικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτην την καψα που την βάζεις φίλε;;;στο καπάκι οπουδήποτε η σε συγκεκριμενο μέρος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. την βαζεις στο σημειο, στο οποίο ο δασκαλος σου εχει πει ή ο κατασκευαστης οτι ειναι το προτιμότερο και το σωστό σημείο πάνω στην λύρα!!!Αμα δεν ξερεις το σημείο αυτό,ψαξε στο youtube για σχετικα βιντεο για το πωσ να βρεισ το σωστο σημειο πανω στην δικια σου λυρα!!!

      Διαγραφή
    2. προσφατα πηρα μια fishman καψα για κλασικες κιθαρες και πεταει στα 120 και κατι Ευρω.αμα βρω την ιστοσελιδα θα την δημοσιευσω να δεις

      Διαγραφή
  15. έχει 2 akg c 411
    η μία ειναι η 411 L
    και η άλλη είναι η 411 PP
    για ποιά απο τις 2 λές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 1)Υπάρχουν διάφοροι τύποι πιεζοκρυστάλλων αλλά στα περισσότερα καταστήματα ηλεκτρονικών δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία καθώς δεν αναγράφονται και τα χαρακτηριστικά τους. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν πρότεινα κάποιον συγκεκριμένο. Προτείνω έναν που για τοποθέτηση στο καπάκι και στον "γάϊδαρο" αποδίδει ικανοποιητικά τον φυσικό ήχο με καλή ένταση (είναι δύσκολο έως σπάνιο να μηδενίσουμε τις αποκλίσεις με τον φυσικό ήχο του οργανου). Εδεικτικά... κρύσταλλο με τα παρακάτω χαρακηριστικά:
    - Διάμετρο 27 χιλιοστά
    - Συχνότητα 4.0KHz ±0.3KHz
    2)Σφηνώνουμε την κάψα στον καβαλάρη δημιουργώντας μια σχισμή είτε με κάποια λεπτή λεπίδα είτε με κάποιο κοπτικό εργαλείο με δισκάκι (dremel ή τυπου dremel). Άν δεν σταθεροποιείται (δέν σφηνώνει) μπορεί να σταθεροποιηθεί με μικρή ποσότητα κάποιας κρυσταλικής ή σιλικονούχας κόλλας χωρίς να αλλοιωθεί το ηχητικό αποτέλεμσα.
    3)Ο παραπάνω κύσταλλος κόβεται προσεκτικά με ένα ψαλίδι χωρίς να σπάσει.
    Το καλώδιο καλό είναι να έχει μικρή χωρητική αντίσταση, έτσι ώστε να περιορίζονται οι υψηλές συχνότητες, μεγαλύτερες των 8khz που δεν μπορούν να "κοπούν" με ένα κλασικό equalizer(boss GE-7).
    4) Η σολντερίνη στό συγκεκριμένο κύκλωμα είναι καλό να αποφευγθεί γιατι θα επηρεάσει τις συχνότητες.
    5)Η akg τοποθετείται συνήθως στο καπάκι του οργάνου.
    - Η 411L πωλείται σκέτη, αλλά επειδή είναι πυκνωτική χρειάζεται προενίσχυση και γιαυτό συνδυάζεται με τον προενυσχυτη B 29 L (λειτουργεί με μπαταρία 9V).
    - H 411PP πωλείται μαζι με εναν προενισχυτή ενσωματωμένο στον βύσμα XLR, αλλά απαιτεί απο την κονσόλα τροφοδοσία +48V (Phantom power).
    Οι περισσότεροι προτιμούν την 411L με το B 29 L καθώς δέν χρειάζεται τροφοδοσία +48V (Phantom power) απο την κονσόλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όταν όμως κόβουμε τον κρυσταλλο δεν επηρρεαζουμε και τις ιδιότητες του;
    δηλαδη αν ας πούμε ενας κρύσταλλος 27 χιλιοστών εχει την ικανότητα να παράγει 90 db κομματιάζοντας τον στην μέση δεν θα πέσουν τα db που μπορει να παράγει(συλλάβει);
    Εχω πάρει μια κάψα SHADOW SH SV 1 που είναι ουσιαστικα πιεζοκρύσταλλος περίπου 9 χιλιοστα με πολύ δυνατο ήχο.απο επάνω στο μέρος των ενώσεων έχει κάτι σαν λιωμένο πλαστικό(εγώ εχω βάλει κόλλα 2 συστατικών) για να είναι σταθερο.
    Και πάλι ομως κάνει διακοπες αν κουνιέται το καλώδιο.δυστυχως οι πιεζοκρύσταλλοι (οι κολλήσεις οπου γίνονται πάνω τους) είναι για μόνιμη εγκατάσταση δεν αντέχουν στην χρήση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και kementzeboy να σε βλέπουμε πιο συχνά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σίγουρα αν κόψουμε τον κρύσταλλο.. θα αλλάξουν και τα χαρακτηριστικά του. Κόβοντάς τον σε μικρότερο θα "μειωθεί" η έντασή του και πιθανόν(απο ότι εχω παρατηρήσει) θα μειωθούν τα μπάσα και θα αυξηθούν τα πρίμα συνδέοντάς τον με τον ενισχυτή!
    Επειδή η κόλλα δύο συστατικών (εποξειδική) όταν στεγνώνει γίνεται πολύ σκληρή θα μειώσει τις ταλαντώσεις του κρυστάλλου και συνεπώς θα μειωθεί και η απόδοση όσον αφορά την εντασή και επίσης θα γίνει πιό πριμαριστός ο ήχος στον ενισχυτή. Γιαυτό καλύτερα να λιώσεις μία μικρή ποσότητα απο μαύρο σωληνάριο σηλικόνης (που προορίζεται για τα πιστολάκια) και να το βάλεις απο πάνω αντί για σκληρή κόλλα έτσι ώστε ο κρύσταλλος να έχει κάποια στοιχειώδη ελαστικότητα!
    Οι κολλήσεις έχουν να κάνουν με το υλικό του κρυστάλλου και το κολλητήρι (καλό ειναι να προτιμάτε τους χρυσαφοί κρυστάλλους, κολλάει πιό έυκολα η γείωση πάνω) .

    υ.γ. Δέν είχα πάρει χαμπάρι.. ότι υπαρχει κίνηση στο blog... απο εδώ και πέρα όσο μπορώ και άν γνωρίζω θα απαντάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. τα καλώδια που χρησιμοποιεις είναι πολύκλωνα έτσι;
    οταν τα κολλάμε επάνω στον κρύσταλλο τα απλώνουμε;η τα στριβεις ωστε να γίνουν μια μάζα;
    εγω τα εστριβα και τα έκανα έναν <>
    αλλα ίσως να είναι καλύτερα να τα βάζω απλωμενα για να έχει καλυτερη επαφη με τον κρυσταλλο.
    το ζήτημα είναι να βρώ πιεζοκρυσταλλους αρκετα δυνατους ωστε και μετα το κόψιμο τους να βγάζουν αρκετη ένταση.
    Σε ποια καταστημα πωλούνται τέτοια υλικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φίλε μου δεν είχα καταλάβει τι εννοείς.. Ναι θα τα στρίψεις, μετά θα τα γανώσεις (θα βάλεις καλάι με το κολλητήρι στην "μάζα" που έχεις δημιουργήσει) και μετά θα τα κολλήσεις στον κρύσταλλο.
    Θα πρέπει να κάνεις αρκετές βόλτες ώστε να βρείς κρυστάλλους που να σου κάνουν..
    Τέτοια υλικά θα βρείς σε καταστήματα με ηλεκτρονικά εξαρτήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. re paidia den mporw na vrw piezokrystallo pou poulane?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. phga se polla hlektronika katasthmata kai den exei kanena kai parakseneyontai otan akoun piezokrystallos an kserete re paidia kanena sygkekrimeno katastima h kai thl akoma 8a mou kanete megalh xarh eyxaristw poly prokatavolika!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Φίλε μου αν δεν το καταλαβαίνουν όταν τους λες πιεζοκρύσταλλος πες τους κάψα, ή καψα τηλεφώνου.. Απο ποιά περιοχή είσαι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. a file ksexasa se eyxaristw poly ksereis kanena sygkekrimeno magazi?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Να σαι καλά φίλε μου, επιδή εγώ μένω θεσσαλονίκη γιαυτό σε ρώτησα απο πού είσαι... αν ήσουν απο θεσσαλονίκη.. είχα να σου προτείνω μερικά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. etsi ki alios file kilkis den exei sygoura prepei na paw thessaloniki pes moy!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Θεσσαλονίκη κατα μήκος της δωδεκανήσου εχει μαγαζιά με ηλεκτρονικά, στην βασιλέως ηρακλείου (όπως κατεβαίνεις την αριστοτέλους ο κάθετος δρόμος πριν την τσιμισκή, δεξια στο βάθος θα δείς μία στοά με ηλεκτρονικά), στην χαριλάου στην οδό Μαρασλή 78.
    Δανείζομαι και το παρακάτω link, ρίξε κι εδώ μια ματιά για την ακριβή τοποθεσία τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. eyxaristw poly file na eisai kala!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. η Λύρα απο ανθρακόνημα είναι κατασκευή του ιακωβίδη του λάμπη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. http://img18.imageshack.us/img18/1233/dsc00947wp.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. http://img571.imageshack.us/img571/479/dsc00945d.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ρε παιδια για καψα κλαρινου εχει κανενας καμια ιδεα? :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε σου απαντάω με επιφύλαξη για το τι θα έκανα στην θέση σου...
      Εάν υπάρχει ήδη η τρύπα στο κλαρίνο με το πάσο, "βρές" μία βίδα με ίδιο πάσο απλώς με όσο πιό μεγάλο "κεφάλι" και κόλλησε πάνω στην βίδα έναν πιεζοκρύσταλλο (τις κολλήσεις και το rca ή jack ή mini xlr βύσμα όπως έχουν προαναφερθεί) με κρυσταλλική κόλλα όμως και όχι σηλικονούχα (για να μεταφέρονται, όσο το δυνατόν, με μεγαλύτερη ακρίβεια οι παλμοί).

      Πειραματίσου και πές μας!

      Διαγραφή
  34. kai kati mages tin poulaN 100 EURO RE OUST

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  35. Παιδιά είναι γνωστό πως η αρχή λειτουργίας των περισσότερων πραγματων βασίζεται σε απλά θεωρήματα... Πολλές φορές όμως κατασκευάζονται συστήματα (πχ κατασκευή κάψας) χωρίς θεωρητικές γνώσεις απλώς και μόνο εμπειρικά και αδίκως υπερκοστολογούνται. Γιατί όπως έχετε διαπιστώσει , τα υλικά για την κατασκευή είναι πάμφθηνα.

    Ρωτάτε ελέυθερα (όσοι έχετε απορίες) και απαντάτε ελεύθερα (όσοι έχετε να προτείνετε λύσεις)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ΘΕΛΩ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ ΑΤΜΑΤΖΙΔΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Για να πετύχεις την χροιά και τον ήχο που θέλεις βασικός παράγοντας είναι το ηχόχρωμα της λύρας και ο τόνος κουρδίσματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το βασικότερο είναι η λύρα να έχει καλά ξύλα ,σωστά μέτρα καλό παλικάρι και ψίχα, σωστό πάχος σκάφους και καπακιού, χορδές Galli, και μετά θα ακούσεις αυτό που θέλεις !

      Διαγραφή
  38. Εγω θελω να βαλω σαν αυτη που εχει ο κογκας αλλα δεν ξερω αυτο το σιδαρακι που βαζει πανω στην λυρα που θα το βρω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΠΑΙΔΙΑ ΕΓΩ ΓΙΑ ΠΡΟΤΗ ΦΟΡΑ ΑΣΧΟΛΙΘΙΚΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΜΟΥ ΠΕΤΙΧΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΗΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. πιεζοκρυσταλλους εχουν και οι καρτες που κανουν μουσικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Για να πετύχεις μί ακάψα δεν υπάρχει συνταγή. Χρειάζεται να την κατασκευάσεις ή να κατασκευάσεις 2-3- ίσως και περισσότερες και να τις δοκιμάσεις. Δηλαδή Από το εργαστήριο στην λύρα να παίξεις και να την φτιάξεις ανάλογα. Περιτό να σου πω ότι σε άλλες φάσεις λόγω τη κόλλησης το βραχυκυκλώνεις και δεν το παίρνεις χαμπάρι και άλλες φορές ναι μεν πετυχένεις την κόλληση αλλά η κάψα σου βγάινει υπερ υπέρ ευαίσθητη και το αποτέλεσμα είναι να ακούς και την λεγόμενη "χορδίλα" που δεν την θέλεις γιατί σου μπουκώνει τον ενισχυτή και ξυνει. Εκεί λοιπόν χρειάζεται να κάνεις δοκιμές να βρείς πως θα μπορέσεις να μειώσεις την ευαισθησία.
    Ζαλίστηκες? Περίμενε!!! Βλαέ τώρα ότι με το μπάσε βγάλε στην λύρα όσο και προσεκτικός και αν είσαι
    θα την κάνεις την πατατιά και κάθε φορά η κάψα θα παίζει διαφορετικά...... Ελα τώρα στην θέση αυτού που κάνει κάψες και δουλεύει 4-5 ώρες ίσως και 6 για να βγάλει μία καλή αντε 2 και στην καλύτερη αν είναι μάστορας 3 καλές κάψες που να τις βάλεις στους φτωχους μας ενισχυτές και να παίξει καθαρά.
    Θα μου πεις η εταιρία πως βγάζει χιλιάδες κομμάτι κάθε μέρα. Εμ η εταιρία αγαπητέ φίλε
    την βγάζει σε επίπεδα ανεκτά και απο κει και πέρα εσύ πρέπει να έχεις και ενισχυτή με High ή Low pass φίλτρα να φιλτράρεις τον ήχο και προενισχυτές κλπ κλπ κλπ δηλαδή ένα στούντιο σπίτι σου (αμα είσαι ο Τσαχουρίδης ή ο Κεμανετζίδης άλλη παράγραφος).
    Αυτός λοιπόν ο ...."καψας" που τις φτιάχνει με μεράκι σου φέρνει 5-6-10-20 όσες θες να διαλέξεις και να σου ταιριάζει. Εμ αυτός λοιπόν που έφτιαξε τόσες πολλές δεν αξίζει κάποιο ποσό για τον κόπο του. Δεν μιλάμε για τα υλικά. Τα υλικά είναι φθηνά όπως προείπαν μερικοί φίλοι. Την τέχνη και την γνώση πληρώνεις. Πάρε και συ τούβλα και τσιμέντο και σίδερα και χτίσε σπίτι. Μπορείς? ΌΧΙ (εκτός και αν είσαι μάστορας οπότε πάω πάσο χεχεχε).

    Αυτα τα ολίγα απλά γι ανα γνωρίζουν μερικοί φίλοι τι θα πει να κάνεις κάψες ή να πουλάς και είδος αλλά και τεχνογνωσία μαζί. Ο φίλος εδω είχε την ευγενή καλοσύνη να περιγράψει την διαδικασία. Από κει και πέρα το όλο σκηνικό είναι όπως λένε και τα Αμερικανά "trial and error".

    Αυτα τα ολίγα
    Θάνος Έδεσσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή